Ratusz wydał 130 tys. na skandaliczny spektakl o islamskim trybunale nad obrońcami polskich granic

Ratusz wydał 130 tys. na skandaliczny spektakl o islamskim trybunale nad obrońcami polskich granic

O-islamskim-trybunale-nad-obroncami-polskich-granic

Wiadomo, że warszawski ratusz obsadzony dziećmi i wnukami stalinowskich funkcjonariuszy katolicką tożsamość Polski uznaje za wrogi sobie świat. To również zasługa obecnego prezydenta Warszawy, R. Trzaskowskiego. Obsadzenie Aldony Machnowskiej – Góry, w roli wiceprezydenta odpowiedzialnego za warszawską kulturę, która jest córką byłego naczelnika byłego komisariatu Milicji na ul. Jezuickiej, gdzie zabito młodego warszawskiego studenta, Przemyka, było przemyślanym zabiegiem.

I gdyby R. Trzaskowski wygrał wybory prezydenckie taka Aldona Machnowska – Góra pracowałby w kancelarii prezydenta Polski i jawnie za nasze pieniądze rzygałaby nas na i nasz kraj. 

Kasa warszawskiego podatnika

O sprawie informowaliśmy 20 maja tego roku, kiedy to Teatr Studio w Warszawie wystawił sztukę „2049: Witaj, Abdo” autorstwa Mikity Iłańczyka. Spektakl przedstawia dystopijną wizję przyszłości, w której Euro-Islamski Trybunał prowadzi procesy przeciwko osobom odpowiedzialnym za przemoc wobec migrantów na granicach UE w latach 2021–2031. Kontrowersje wzbudziło przedstawienie Polaków jako sprawców zbrodni na migrantach na granicy z Białorusią. Współorganizatorem przedstawienia był Urząd Dzielnicy Warszawa-Śródmieście, a teatr jest dofinansowywany z budżetu miasta i funduszy europejskich.

W roku 2049 odkrywane są zbrodnie Polaków dokonane na granicy Białoruskiej. Okazuje się, że Polacy, z pieśnią Konfederatów Barskich i „Kordianem” na ustach wymordowali tu przed niespełna 30 laty tysiące arabskich uchodźców. A tych, którzy nie trafili od razu do masowych grobów, zamęczyli w rewitalizowanym w tym celu potajemnie pohitlerowskim obozie zagłady. Katoilicko-narodowy reżim zdołał na długo ukryć swe zbrodnie, ale dzięki pracy odważnego prokuratorów i równie szlachetnych aktywistów prawda o Polakach wychodzi na jaw...- tak pokrótce można opisać fabułę, za którą zapłaciliśmy 130 tysięcy złotych, o czym poinformował Wojciech Zabłocki, rady Prawa i Sprawiedliwości.

Tak spektakl przedstawia sam teatr 

STUDIO teatrgaleria, we współpracy z Urzędem Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, oddaje głos młodemu pokoleniu – zapraszając Piotra Pacześniaka, reżysera o wyrazistym języku scenicznym, do stworzenia dystopijnego spektaklu „2049: Witaj, Abdo”, opartego na tekście białoruskiego dramatopisarza Mikity Iłinczyka. Sam Iłinczyk znany jest śródmiejskiej widowni ze spektaklu „Emma”, który na zaproszenie Urzędu Dzielnicy Śródmieście oraz Komuny Warszawa wyreżyserował w 2023 roku.

Reżyser młodego pokolenia, Piotr Pacześniak pracował nad spektaklem na podstawie futurystycznego i poruszającego tekstu „Say Hi to Abdo” Mikity Iłinczyka w STUDIO. Punktem wyjścia do stworzenia dramatu były materiały znalezione na polsko-białoruskim pograniczu przez Iłinczyka. Z tych elementów powstał dramat, który łączy dokument i literacką fikcję, za który białoruski dramaturg w 2024 roku otrzymał Międzynarodową Nagrodę Dramaturgiczną Aurora. Scenografia i kostiumy Łukasza Mleczaka nie rekonstruują realiów, lecz budują przestrzeń zawieszoną między archiwum a sądem. Muzyka Michała Zachariasza i światło Moniki Stolarskiej nie ilustrują, lecz pozostawiają miejsce na niedopowiedzenia. Warstwa wideo, współtworzona przez dramaturga Tadeusza Pyrczaka, służy jako komentarz do opowiadanej historii.

„2049: Witaj, Abdo” to spektakl, który nie moralizuje i nie upraszcza. Zamiast gotowych odpowiedzi, stawia pytania, które domagają się wspólnego przemyślenia. To nie tyle opowieść o przyszłości, ile o tym, co już się wydarzyło – i o tym, czy mamy odwagę to nazwać.

Sprawę komentuje też były wojewoda mazowiecki, Tobiasz Bocheński:

Rafał Trzaskowski w warszawskim teatrze wystawia sztuki o islamskim trybunale nad obrońcami polskich granic. Na to idą Wasze podatki i KPO, bo teatr chwali się pozyskaniem środków europejskich. Jedni bronią granic, a drugim marzy się kalifat wydający wyroki na polskich żołnierzy, pograniczników, urzędników i polityków? Bo nie wpuścili do Polski nielegalnych imigrantów!? To hańba! To ma być wizja Polski Trzaskowskiego? Chcecie takiego Prezydenta RP? Spójrzcie co finansuje w Warszawie.

Sztuka została stworzona przy inspiracji „dokumentów odnalezionych na pograniczu polsko-białoruskim”; „Fabuła spektaklu jest wyobrażeniem tego, jak może potoczyć się narracja, luźno oparta na śladach obecności migrantów”. „Euro-Islamski Trybunał prowadzi procesy wobec tych, którzy zarówno biernie, jak i aktywnie przyczynili, lub możliwe, że przyczynią się do przemocy wobec ludzi na granicach Unii w latach 2021–2031.”

Niech nie kłamią, że nie chcą przyjmować imigrantów.  Niech nie kłamią, że wypowiedzą pakt migracyjny.  Niech nie kłamią, że będą bronić naszych granic. – napisał były wojewoda mazowiecki, Tobiasz Bocheński.

Portal Warszawski. O krok do przodu