Żydowskie roszczenia do majątku bezspadkowego - tekst - JUST 447 - z przekładem na język polski.
Wpisał: Józef Bizoń   
23.11.2019.

Żydowskie roszczenia do majątku bezspadkowego 
– tekst ustawy USA - JUST zwanej też ustawą 447 - z przekładem na język polski

Józef Bizoń


Jest rzeczą wielce zdumiewającą, że w obliczu zgrozy wyłaniającej się z treści tej ustawy, ustawy obcego państwa ingerującej w wewnętrzne sprawy Polski i polskiego ustawodawstwa, polskie władze państwowe od 2017 r. (już za rządów PiS) milczały, a obecnie sprawę bagatelizują zdaję się licząc na uśpienie Narodu Polskiego i po cichu spełnienie roszczeń dotyczących żydowskiego majątku bezspadkowego.

Co więcej polskie władze (wywodzące się z PiS) będąc bierne w sprawie tej ustawy, jednocześnie tworzyły utrudnienia ludziom z Polonii Amerykańskiej usiłującym nie dopuścić do uchwalenia tej ustawy i zatwierdzenia jej przez Prezydenta Donalda Trumpa. Nic nie wskazuje też na to, aby i obecnie polskie władze państwowe miały zamiar wesprzeć ludzi Polonii Amerykańskiej w inicjatywie zmiany treści tej ustawy.

  

W ustawie mamy m.in. taką treść:

(2) jeżeli zwrot jakiegokolwiek mienia opisanego w ustępie 1 nie jest już możliwy, zapewnienie porównywalnych majątku lub wypłaty godziwego odszkodowania prawowitemu właścicielowi zgodnie z zasadami sprawiedliwości oraz poprzez sprawne, oparte na roszczeniach, procesy administracyjne, które są sprawiedliwe, przejrzyste i uczciwe;

(3) w przypadku mienia bezspadkowego, zapewnienie rekompensaty lub odszkodowania, aby pomóc potrzebującym ocalałym z Holocaustu, oraz w celu wspierania edukacji Holokaustu, i innych celów;

Nie dość, że żydowskie roszczenia bezspadkowe opiewają na kwotę ok. 300 miliardów dolarów amerykańskich, to jeszcze z tej kwoty zapłaconej przez Polaków ma być sfinansowana edukacja w zakresie HOLOKAUSTU, a jak może wyglądać ta edukacja, to widzimy m.in. po co i rusz „polskich obozach koncentracyjnych” i po wypowiedziach prominentnych działaczach partii żydowskich w sprawie ustawy o IPN. 

Jest też rzeczą znamienną, że tekst tej ustawy nie został przetłumaczony oficjalnie przez czynniki rządowe na język polski, a przecież ta ustawa dotyczy m.in. żywotnego interesu Polski i Narodu Polskiego. Nie jest mi też nic wiadomym o tym, aby domagał się tego jakikolwiek poseł na Sejm RP. 

Nie podano i nie podaje się linku (https://www.congress.gov/115/plaws/publ171/PLAW-115publ171pdf) do oficjalnego źródła tej ustawy w języku angielskim. 


Dotyczy to zarówno polskich czynników rządowych, a także posłów i wszystkich innych, którzy mówią i piszą na temat tej ustawy.

A przecież brak podania adresu do źródłowego do tekstu ustawy oraz brak przekładu jej treści na język polski umożliwia manipulację Polakami, umożliwia wypowiadanie bałamutnych twierdzeń, że ustawa ta nie dotyczy mienia bezspodkowego, umożliwia wytwarzanie zamętu i chaosu wokół tej ustawy.     

Dlatego też poniżej publikuję treść tej ustawy z być może trochę ułomnym tłumaczeniem jej na język polski z jednoczesnym podaniem odwołania do źródła tej ustawy.

Boguchwała, A.D. 18 listopada 2019 r. – Józef Bizoń 


==============================


Źródło:
 https://www.congress.gov/115/plaws/publ171/PLAW-115publ171pdf


132 STAT, 1288  Prawo publiczne nr: 115-171 – 9 maj 2018 r. (S. 447)

[115th Kongres Public Law 171]

[Z urzędu wydawniczego rządu Stanów Zjednoczonych]

Akt

Wymaganie sprawozdawczości w sprawie aktów prawnych niektórych państw obcych na temat aktywów ery Holokaustu i powiązanych z tym zagadnień. Uchwalona przez Senat i Izby Reprezentantów Stanów Zjednoczonych Ameryki. 

Sekcja 1. KRÓTKI TYTUŁ.

Ustawa ta może być nazywana jako "sprawiedliwość dla pozbawionych odszkodowań ocalałych dzisiaj (JUST) Ustawa z 2017".

SEC. 2. SPRAWOZDANIE W SPRAWIE AKTYWÓW ERY HOLOCAUSTU I ZAGADNIEŃ POKREWNYCH.

a) definicje w tej sekcji:

(1) właściwe komitety Kongresu. - określenie "właściwe komitety Kongresu" oznacza--

A) Komisja stosunków zagranicznych Senatu;

B) Komisja środków Senatu;

C) Komisja Spraw Zagranicznych Izby Reprezentantów;

D) Komitet do spraw środków Izby Reprezentantów.


(2) kraje objęte niniejszą inicjatywą. - pojęcie "kraje objęte" oznacza uczestników konferencji w sprawie aktywów epoki Holocaustu 2009, (w Terezinie uwaga tłumacza), które są określane przez sekretarza stanu lub sekretarza wyznaczonego w porozumieniu z ekspertem organizacji pozarządowych Lampa, aby być krajami szczególnej troski w odniesieniu do zagadnień wymienionych w podsekcji (b).

(3) bezprawnie przejęte lub przeniesione. - termin "bezprawnie przejęty lub przeniesiony" obejmuje konfiskacje, wywłaszczanie, nacjonalizację, przymusową sprzedaż lub transfery, a także sprzedaż lub transfery pod przymusem podczas Holocaustu lub w okresie panowania komunistycznego kraju objętego ustawą.

(b) sprawozdanie. - nie później niż 18 miesięcy od daty uchwalenia niniejszej ustawy, sekretarz stanu przedkłada sprawozdanie odpowiednim komitetom kongresowym, które ocenia i opisuje charakter i zakres krajowych ustaw i prowadzonej polityki krajów objętych w odniesieniu do identyfikacji i zwrotu lub restytucji za bezprawnie przejęte lub przeniesione aktywa ery Holokaustu spójne i oceniane w odniesieniu do celów i celów 2009 Konferencja aktywów ery Holocaustu, w tym –

(1) powrót do prawowitego właściciela jakiegokolwiek majątku, w tym majątku religijnego lub komunalnego, który został bezprawnie przejęty lub przeniesiony;

(2) jeżeli zwrot jakiegokolwiek mienia opisanego w ustępie 1 nie jest już możliwy, zapewnienie porównywalnych majątku lub wypłaty godziwego odszkodowania prawowitemu właścicielowi zgodnie z zasadami sprawiedliwości oraz poprzez sprawne, oparte na roszczeniach, procesy administracyjne, które są sprawiedliwe, przejrzyste i uczciwe;

(3) w przypadku mienia bezspadkowego, zapewnienie rekompensaty lub odszkodowania, aby pomóc potrzebującym ocalałym z Holocaustu, oraz w celu wspierania edukacji Holokaustu, i innych celów;

(4) zakres, w jakim takie przepisy i polityka są wdrażane i egzekwowane w praktyce, w tym poprzez wszelkie stosowne procesy administracyjne lub sądowe; 

(5) w zakresie, w jakim jest to możliwe, nadzór postępów w kierunku restrukturyzacji i uporządkowanego zaspokojenia roszczeń dla obywateli Stanów Zjednoczonych Holocaustu i obywateli Stanów Zjednoczonych członków rodziny ofiar Holokaustu.

(c) Poczucie Kongresu. - to jest poczucie Kongresu, że po przedłożeniu raportu opisanego w podsekcji b, sekretarz stanu powinien nadal zgłaszać do Kongresu w sprawie aktywów epoki Holokaustu i zagadnień pokrewnych w sposób, który jest zgodny z tym, w jaki Departament stanu zgłosił w takich sprawach przed datą uchwalenia ustawy.

Zatwierdzone 9 maja 2018.

 

Tłumaczenie – Roman Kafel

wg źródła na https://www.congress.gov/115/plaws/publ171/PLAW-115publ171pdf



Zmieniony ( 23.11.2019. )